Highschool Musical o Miami!

Jag är helt exalterad. Jag vet helt enkelt inte i vilken ände jag ska börja. Highschoolmusical på riktigit igårkväll, Miami på lördag o gospel (som inte var något vidare, men det förtäljer inte historien) och så 20 grader varmt o värsta sommaren idag. Jeezez.

Men för att ta det hela i tur och ordning: Igårkväll blev jag alltså, helt oplanerat, medbjuden på highschool Musical på riktigt. Det var en musikal som sattes upp av Philadelphias highschool o som varje år vinner priser för att de är så himla bra. Och jag kan inte annat än hålla med faktiskt. Satt med ett leende på läpparna alla tre timmarna och bara önksade att jag fått ett pytteynka jättelite musikaliskt anlag. Men nej.

Och så en liten 7 dagars Miamitrip på det. Det är nästam för bra för att vara sant! Men som Ida säger, vi ska inte ta ut något i förskott. Lika bra att hålla andan tills planet landar i Florida alltså.
Det kommer förmodligen vara vi o alla andra 325 milijoner dollar amerikaner som just den veckan lyckas fira easter o ha lov som kommer trängas där nere. Men när vi inte ränner rundor o turistar oss, tänkte vi ändå ligga mest på beachen o checka kändisar. M M M.
Och jag som varken har sandaler, solkräm, snygg bikini eller allt annat med mig som hör en glassarsemester till. Typiskt att jag måste köra till Mallen imorn och shopaholica mig lite. Rackarns.

Och så gospelkonserten som vi sett fram emot hela dagen. Det blev mest pankaka av den, kan det föresten bli annat när en ensam kvinna utan sångröst och med förinspelad musik ska sjunga gospel? Nej, så det blev ingen baby there i´ant no mountaion high enouge dirket...
Vi smet ut efter en timme o körde till Antropologie istället. Världens kanske bästa kläd-och-annat-affär. Tänk er indiska blandat med snyggare kläder, finare inredning o bättre böcker o godare dofljus. Och ja, priset blir tyvärr därefter.
Men vi snackar helt klart inspiration på toppnivå.

Om ni undrar så försökte jag bara slå rekord i längsta blogginlägg någonsin. Jag tror inte jag slog Linns Trysil-inlägg tyvärr.
Byebye.
/ PiffoPaff AB ©
Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0