Trysil!

Nu när allas vår kära Johanna har fått vårkänslor och fågelkvitter
så tänkte jag berätta lite om hur det är att befinna sig på lite kallare breddgrader.

Vintern va planerad och efterlängtad. Ellinor och jag skulle till St.Anton och säsonga där.
Jag skulle glassa upp alla mina pengar ifrån den "annorlunda" hösten i Sandefjord.
Dock blir livet inte alltid som man har tänkt sig.

Efter ett mail till ett ny öppnat Radisson SAS hotell i Trysil(?)
så ringde telefonen och på 1min
hade vi boende och jobb i Nordens största skidort.
Att åka ner till St.Anton utan boende eller något jobb
kändes då lite onödigt. Snö som snö liksom =)
Vi tog vår(?) 240, även kallad Marie och körde hit.

Vi bor i ett stort hus 7min från backen.
Ellinor och jag bodde där själva första månaden medans alla
andra säsongare bor packade som sillar.
Sen kom det fram att vår nya chef skulle flytta in.
Jajo det va ju bara att gilla läget.
Dock va det svårare att gilla läget när de trycker in två till, så nu har vi fullt hus. 
Våra nya huskompisar är:
Mohammed, Abdal och Thahar. 

Hotellet vi städer på är hur fint som helst.
Om någon vill komma hit och hälsa på oss över påsk och bo på
hotellet så är det bara att hosta upp 25 000 för ett "litet" dubbelrum.
Det är overkligt rika människor.
Finns alltid minst en louis vuitton väska, iphone, och chanel saker i alla rum.
Om de har barnen med sig så äger de
både ett PSP, DS och en dator. Vad hände med sagoböcker?
Jag vill med vara rik.

På tal om pengar så har mina ifrån i höstas kommit till användning.
Ett par nya skidor, byxor, hjälm och googels.
Det kostar att vara på topp.
Jon Olsson är och hänger i parken typ på heltid.
Slipar på sitt monsterhopp.
Han är Inte ful.
KK = KändisKär

Ellinor och jag har max varit ifrån varandra 4t och 25 mi sen vi kom hit.
Det är helt underbart =)

Känns bra att ha bloggat av sig lite. Borde göra det lite oftare.
Skypade med Johanna igår.
Kändes helt overkligt bra att se och höra henne.
Jag Saknar Dig !!!

Varma ( kalla -18 ) kramar från Trysil

PiffoPaff AB ©

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeeeeera linn!

2009-03-10 @ 22:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0