13 dagar!!!

Phu! Vad hände?
Det var ju sen i höst vi skulle åka till Australien, Adam och ja.
När det blivit höst o mörkt o snö o hagel o pissren o snorkallt o med orkaner runt husknuten.
När man börjar köpa julklappar och planera nyår.
När man tjatat ut äppelkaka och idolfinalen är på fredag.
När man inte längre kan stava till småblommigt och sandaler. För att inte tala om solskyddsfaktor.
När man inte hittar i gardroben för alla stickade tröjor och virkade halsdukar i grått, lila, svart, brunt och grått.
Ja, det var så det hette. Fram tills idag. När jag räknade efter o gjorde upptäckten att det endast återstod 13 (12 1/2 ) dagar tills planet lyfter från Kastrup.
Och, med handen på hjärtat. Nej. Det kommer inte hinna bli en sån höst som jag trodde..

MEN, tur då! Att vi har i princip (nästan) allt fixat. Klappat och klart.
Visum, efterskickade försäkringspapper, biljetter och så just det ja. Ett CV på engelska. Men vi fixar det sen. Imorgon. Eller nästa vecka?

Jag misstänker att från och med här och nu. Kommer denna här bloggen funka lite som en resblogg för min del.
Inget mer trams om bananflugor alltså..
Så räkna med lite pics o updates från landet down under hedanefter. Eller om några veckor åtminstone..

Och ja. Australien ÄR långt iväg
Det tar oss inte mindre än två dygn att resa dit
Så finns det något sätt att beskriva känslan
fram tills dess att vi ger oss av.
Så skulle det väl vara höstens, enligt mig, mest uttjatde sjuka
resfebern.
/Piffopaff AB ©

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0