Johanna och chokladfabriken.

Kalla mig Willy Wonka om ni vill. Eller det är kanske snarare min morbror som är det. Strunt samma. Det är chokladen som är den viktiga. (choklad får en genast att tänka på vikt. JAG VET)

Choklad står på schemat varje dag. Inte vilka sjaskiga kexchoklad o twix som helst, utan riktiga praliner. Förra veckan åt jag t e x en Obama-pralin. Det tillverkades bara 100 samanlagt, 50 fick Obama o resten slank ner i min mage. Ungefär. Och ja, den riktiga Obama såklart. Jag är ju faktiskt i amerikat.

Och idag bakade vi en sjuk chok(g)ladtårta. Här kommer receptet (helt 100% utan överdirft)
* 1200 gram smör. Nej, inte margarin.
* 24 ägg
* 2 kg ren choklad.
och så in i ugnen. Klaaart.

Men jag springer varje dag. Ni kan vara lugna. Jag har tom köpt snygga springabyxor i en outlet. Jodå, så det går bra.
Jag är bara fortfarande så fascinerad av all denna choklad som omger mig varje dag.
Det var bara det.
Byebye!
/PiffoPaff AB ©
Willy Wonka

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du syrran, njut av all GOD choklad. Igår skulle Kalle överraska med en ny chokladsort (man kör ju lätt fast i smma spår) och kom hem med en Marabou Non stop. Fy katten så äcklig den var! Så, njut av Classes goda Godiva!

Love you*

2009-03-28 @ 17:14:01
Postat av: carro

åhhh johanna! våren börjar komma här hemma också så packa din väska o flyg hem! jag saknar dig!! vad är usa mot bromölla, om man tänker efter?

puss!

2009-03-29 @ 16:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0