Ingen picture time denna gången.

Picture time var det trevligaste på länge. Piff (eller Paff, vem vet) inspirerade mig så snart ska jag bena bland mina bilder o se vad jag hittar.

Nu har jag fått rosor på kinden o solsken i blick. Här i Phoenixville är våren påväg (vilket den varit sen jag kom i och för sig) riktigt ordentligt. Knoppar på träden o solsken varenda dag. Nästan för bra för att vara sant..!

Och så har mamsen o systern återvänt hem till Svedala. Att säga hejdå är det tråkigaste jag vet, men det går lättare o lättare för varje gång. Men jag känner i lilltån att sommaren kommer bli fantastisk. Att träffa alla nära o kära hemkomna från jordens alla hörn (framförallt de nordligaste då) kommer utan tvekan att få mig att fälla en tår. På tal om tår.

Och så försökte Central Park övertala mig att flytta till New York i lördags. Parken visade sig från sin allra bästa sida och jag föll pladask. Jag älskar parken, och staden, o en vacker dag ska jag strosa runt där med min alldeles egna Aiden, precis som Carrie.. (Carro, du får gärna göra oss sällskap om du vill)

Bye bye.
/PiffoPaff AB ©



                                             
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0