Brisbane!

Storstad avklarad. Skont med lite stad efter all sand maste jag erkanna. Men det har varit olidligt varmt att spatsera runt i Brisbane i dag, sa himla tur att dar fanns en fullproppad pool man kunde ta ett snabbdopp i!
Det forsta intrycket vi fick av stan var igarkvall nar vi skulle ga o handla mjolk. Da sag man en massa manniskor i fina klader. Snygg stil. Grymma outfits. Jag hade glomt hur det sag ut! Trodde ALLA manniskor levde i bikini, flippflopp o skona bomullsplagg? Men sa ar tydligen inte fallet.. Ogongids var det iaf!
Och jag vet inte hur det kom sig, men idag kopte jag iaf en kjol. Fraga mig inte vilken matkassa pengarna kom fran eller i vilket fack i vasken jag ska stoppa den. Men fin var den :)

Australia Zoo igar var hur bra som helst! Men samma dar - svettigt! Herregud. Har AR sa varmt nu, sa det borde egentligen vara olagligt att vara nagon annanstans av vid havet. Men dit aker vi imorn igen, da har det blivit dags for Surfers Paradise!
Men Zooet ja, det var kul o klappa Koalabjornar o vila med kangrus! Och se alla andra tusentals djur som fanns saklart. Ett riktigt fint Zoo faktiskt, enormt stort o massa fina djur som inte alls kanns inburade (forutom krokodilerna, dom var verkligen inburade, turligt nog). Tummen upp alltsa!

See yaa!
Piffopaff AB ©





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0