Mer julkul

Vi sitter just nu alla fyra samlade i vår kosliga källare och filurar. Jag letar febrilet efter julsånger på datorn, och så fort jag får napp och spelar lite Merry Christmas tar Linn i från tårna med sin underbara stämma. Nu fattar jag plötsligt varför systerSara alltid störde sig på när jag ville sjunga med i låter jag inte kunde när jag var liten..
Sofia sitter för sig själv och jobbar med sin filmpremiär. Hon är VÄLDIGT busy. Det luktar clementin och vi tittar på "Efter tio" med Malou von Sivers. Sofias filmpremiären ska tydligen vara lördagen den 13:e december.
Den 13:e december förresten, ett datum som jag bävar lite för. Lucia är det absolut mysigaste jag vet. När jag hör Himmlen i min famn vill jag helst bara dö. Eller Ding dong merrly on high. Eller Jungfru Maria.
Undra om det kommer finnas en filmad version av Furulndskolans luciatåg i år?
Annars tar jag ett snabbtåg hem o smyger in i St. Nicolai kyrka.

Det är fredag och alla är glada. Speciellt Linn som är ledig i tre dagar. Eller bara nästan.
På söndag ska vi kosla oss riktigt ordentligt - först baka pepparkakor och lussekatter. Sen ska vi på julbordskyntkalas med några andra svenskar. Underbart! Undra om det finns griljerad skinka i Norge? Annars får vi väl nöja oss med pinjekött. Eller något annat norskt.
Och på torsdagkväll åker vi till Sverige o firar Linn som fyller 19 jippi och dumpar lite saket. För snart flyttar vi hem igen. Var tog hösten vägen?

Ha de!
/ Piffopaff AB ©

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0