Himmel eller helvete?

Det är söndag och alla är trötta..

Linn kolsar sig i storstaden o skickar ett förtvivlat sms: Hur kan det skilja en båtresa på 2 1/2 timme mellan himmlen och helvetet?
Det har jag med börjat fundera på..
 
Fem långa veckor till jul. Vi har konstaterat attt om vi över huvudtaget ska få någon julkänsla i år, får vi jobba häcken av oss. Och nej, inte på vara vanliga jobb.
Vi måste jobba stenhårt med att baka pepparkakor, lussekatter, lyssna på julmusik, göra julpynt, bygga snögubbar, griljera skinka, hugga gran och gå luciatåg.
Jag vill helst bara gråta när jag tänker på att mysdecember ska spenderas i en kall källare. Jädrans tur att den spenderas med tre toppenjentor. Utan dessa hade jag varit i Sverige för längesen!

Men rika blir vi. Förhoppningsvis. Och det var ju det som var meningen, iche sant?
Och göy har vi. Men ibland har man en tendens att försköna det man inte har. Typ Sverige.

Nej, nu ska vi hjem o kolla på Harry Potter.
Ha de!
PiffoPaff AB ©

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0